BLOG

Wie durft er nog marketeer op zijn visitekaartje te zetten

Wie durft er nog marketeer op zijn visitekaartje te zetten? Dinsdag 24 september jl. was ik op uitnodiging van STEM aanwezig bij het uitspreken van de marketingtroonrede 2019 in de Jaarbeurs te Utrecht. De inleiding die Rob Beltman gebruikte, “Wie durft er nog marketeer op zijn kaartje te zetten?”, schudde de boel direct lekker op. […]

marketing en sales

Marketing en sales kunnen niet meer zonder elkaar

Digitale marketing: Marketing en sales kunnen niet meer zonder elkaar Bedrijven worstelen met de digitale transformatie. Dat onlinemarketing, inbound strategieën etc. niet meer weg te denken zijn, weten veel bedrijven in de industrie inmiddels wel. Maar hoe zij hiermee succesvol kunnen worden is nog vaak een zoektocht. Tijdens de masterclass digital marketing van STEM Associates […]

Online zichtbaarheid, hoe doe ik dat dan?

Word jij al gevonden door jouw klant? “Ik heb toch een website, hoezo moet ik mijn online zichtbaarheid vergroten?” “Ik heb iemand voor de sales in mijn bedrijf, daar hoef ik toch niet over na te denken?” Zomaar een paar willekeurige redeneringen die ik hoor tijdens gesprekken met ondernemers.  Een professionele website is belangrijk, als […]

Ik sta voor eerlijke marketingcommunicatie

Bereik meer met je huidige marketingbudget Ondernemers zijn zich bewust dat online marketing een belangrijke rol speelt om klanten te bereiken. Onderschat naast de middelen die je kiest ook het belang van het verhaal dat jij gaat communiceren niet. Waarmee help jij je klant, wat los jij voor ze op en waarom is dat nou […]

Hoe kom jij bij nieuwe klanten aan tafel

Kom gemakkelijker bij nieuwe klanten aan tafel

Kom gemakkelijker bij nieuwe klanten aan tafel  Als ik maar eenmaal met mijn klanten aan tafel zit dan komt het wel goed. Maar ehh… hoe kom ik met hen aan tafel? Het vinden en behouden van klanten is een continue uitdaging voor ieder technisch MKB-bedrijf dat wil groeien. Je bedrijf ontwikkelen door online en offline […]

marketingcommunicatie en techniek

Marketing in technische B2B bedrijven

Marketing wel of niet door niet technici? De rol van marketing in technisch B2B bedrijven staat regelmatig ter discussie. Industriële omzet stijgt opnieuw met 3,0% Bedrijven zien het tekort aan personeel als één van de grootste belemmeringen”. (Quote Link magazine 2018) Er worden opmerkelijke verschuivingen en trends in de marketingaanpak binnen technische B2B bedrijven gesignaleerd. […]

Ondernemers stellen doelen voor hun toekomst

Ondernemers stellen doelen

Ondernemers stellen doelen De meeste ondernemers doen dat. Doelen op organisatieniveau. We weten vaak goed wat we willen verdienen. Over hoe men deze doelen precies gaat behalen wordt nog wel eens minder structureel nagedacht. Heb jij een concrete invulling van HOE jij je doelen gaat bereiken.  Een marketingcommunicatieplan helpt je verder ‘Ik heb een website […]

Getuigenis UW Assistent

Getuigenis voor Jopie Bijl Echt Jopie commercie goed geregeld! Dongen, 23 april 2018 Sinds ik lid ben van BNI Panta Rhei luister ik elke week met bewondering naar de pitches van Jopie. Al vanaf het begin werd ik door de inhoud getriggerd, omdat ik zelf een beetje zoekende was naar een manier om mijn online […]

nieuwe website; marketingcommunicatie

Mijn nieuwe website is klaar…

Als mijn nieuwe website klaar is komen de klanten vanzelf. Jammer maar zo eenvoudig werkt het niet. Marketingcommunicatie wordt steeds meer specialistisch. Wil je écht online zichtbaar worden? Dan is alleen het inzetten van een tool als een social mediakanaal of een nieuwe website niet voldoende. Maar met de juiste motivatie, een duidelijk communicatieplan en […]

je blogs zijn wat simpel

Je blogs zijn wel wat eenvoudig:(

Tja het zal je maar gebeuren, zo ’n uitspraak. Gewoon tijdens een netwerkgesprek zei een websitebouwer ‘je blogs zijn wel wat eenvoudig’. Hij gebruikte zelf zoveel technisch vakjargon dat zelfs ik afhaakte. Dat terwijl ik toch vele websites, social media en automatiseringsprocessen op het gebied van sales en marketing heb mogen begeleiden. ‘Bedankt voor het […]

Ik heb geen tijd… als je alles zelf blijft doen ga je niet groeien

Ik heb geen tijd…  Organisatie op rolletjes of vooral druk, druk, druk… Ondanks dat het jaren geleden heel normaal en vooral interessant was als je als ondernemer vooral druk was, is dat inmiddels verleden tijd. Tijd voor ieder onderdeel van je bedrijf is namelijk vooral een kwestie van goede planning, juiste prioriteringen en stoppen met […]

Kennis delen, jouw website als magneet voor je klant

Kennis delen met een website tekst die relevant en informatief is voor je (potentiele) klant. De macht van de klant is veranderd. De traditionele reclame zijn klanten meer dan zat. Hoe bereiken we onze klanten dan wél? Content marketing met waardevolle teksten voor jouw klant. Ga kennis delen. Jouw dagelijkse praktijk Hoe eerder je begint met het […]

Marketing en de hectiek van de dag

Herken je dat… in het begin van het jaar had je zoveel marketingplannen. Zoveel leuke ideeën voor een compleet nieuw plan, je social media, die nieuwsbrief of om de optimalisatie van je website eens écht aan te pakken. Het uitvoeren van marketingplannen vraagt continue aandacht en is nog vaak ondergeschikt aan de hectiek van de […]

website

MKB ondernemer, hoe presteert jouw website?

Kijk jij weleens op jouw bedrijfswebsite, zo ja, doe je dit dan op je desktop, tablet of mobiele telefoon? Google je jouw bedrijfsnaam nog weleens? Zomaar een paar vragen die bij mij opkomen als ik een MKB ondernemer in B2B branches spreek, of het nu gaat om algemene B2B branches of een MKB ondernemer in […]

een professionele website

Een nieuwe website, hoe bepaal jij je keuze?

‘Ik kende een ‘toffe peer’ die mij wilde helpen met het maken van mijn website’. Zomaar een quote van een klant die bij het maken van zijn website dacht een goede partij te hebben gevonden. Nu enkele jaren later is de website gedateerd en betaalt hij nog jaarlijks een fiks bedrag voor een website die niet […]

Online marketingtools, de bomen en het bos…

Online marketingtools, doel of middel? Als ondernemer ontmoet ik veel ambitieuze mensen. Altijd vol enthousiaste en prikkelende ideeën om hun bedrijf te laten groeien. Maar toch, als het gaat om hun website of andere online marketingtools bemerk ik vaak nog behoorlijk wat gereserveerdheid. Geld wordt geïnvesteerd in een website, e-mail nieuwsbrieven worden ingezet alsof deze […]

Bedrijven procesmatig helpen zodat bedrijfsdoelstellingen kunnen worden verbeterd

Techniek… wat is daar nu zo leuk aan?

Wat is er nu zo leuk aan techniek? Een vraag die me regelmatig wordt gesteld als ik uitleg dat ik ondernemers in de techniek help met hun commerciële zaken. Nou dat is eenvoudig, ik vind namelijk niets mooier dan bedrijven procesmatig te helpen met marketing en sales zodat bedrijfsdoelstellingen kunnen worden verbeterd en dat doe ik al […]

Waarom ben jij relevant voor je klant?

Herken je hem nog? Je klant… Of is dat beeld toch wat vertroebeld door jouw persoonlijke visie of door de diensten/producten die je levert? Het is zo gemakkelijk om te denken vóór de klant of om aan te nemen dat je klant net zo denkt als jij. Ik nodig je uit, ga eens écht in […]

Marketing en technisch MKB

Marketing, planning en verkoopdoelstellingen  Veel gehoorde woorden op eindejaars- bijeenkomsten en nieuwjaarsrecepties. Want doelen stellen is goed. Zonder doel immers geen bestemming. Toch zijn kreten als: “ja, we doen wel wat aan marketing, dat hoort nou eenmaal zo” of “Social media dat doen we er af en toe eens bij”, niet van de lucht. Maar […]