BLOG

Marketingcommunicatie monitoren en bijsturen

Marketing communicatie monitoren en bijsturen  Jij of je team zijn enthousiast van start gegaan, een logisch gevolg van een goede voorbereiding. Iedereen weet precies wat er van hem of haar wordt verwacht. Kwaliteit en uitstraling zijn gewaarborgd. En je weet precies op welke parameters je kunt letten. Nu ga je monitoren en bijsturen om te […]

2021 vijf trends

Marketingcommunicatieplan

Marketingcommunicatie – Als je geen klant wilt missen Industriële bedrijven hebben behoefte aan marketingcommunicatie. Succesvol worden in online marketing vraagt een professionele aanpak. Als bedrijf kun je niet meer ontbreken in de online zichtbaarheid. Marketing en sales kunnen immers niet meer zonder elkaar. Want klanten willen zich herkennen. Ze willen snel duidelijk hebben wat je […]

Online zichtbaarheid, hoe doe ik dat dan?

Word jij al gevonden door jouw klant? “Ik heb toch een website, hoezo moet ik mijn online zichtbaarheid vergroten?” “Ik heb iemand voor de sales in mijn bedrijf, daar hoef ik toch niet over na te denken?” Zomaar een paar willekeurige redeneringen die ik hoor tijdens gesprekken met ondernemers. Een professionele website is belangrijk, als […]

Getuigenis UW Assistent

Getuigenis voor Jopie Bijl Echt Jopie commercie goed geregeld! Dongen, 23 april 2018 Sinds ik lid ben van BNI Panta Rhei luister ik elke week met bewondering naar de pitches van Jopie. Al vanaf het begin werd ik door de inhoud getriggerd, omdat ik zelf een beetje zoekende was naar een manier om mijn online […]

Stuur op groei met CRM

Stuur op groei met een goed CRM-systeem de beleving van je klant moet kloppen. Daarom is het professioneel inrichten van je CRM- systeem belangrijk om je relaties te beheren een meerwaarde. Snel inzicht in je klant, efficiënter werken binnen je teams, data analyseren om te sturen op groei. De behoefte van je klant staat centraal en […]

Service in de maakindustrie – ondergeschikt of…

Verkoop je product én je service Klanten kopen je product of dienst als ze overtuigd zijn van de meerwaarde hiervan. Digitalisering in de markt vraagt steeds meer om een duidelijke meerwaarde. Het belang van een servicegerichte organisatie Waarom? Het onderscheidend vermogen van hoogwaardige technische producten neemt af en het belang van digitale diensten neemt toe. […]

Wie durft er nog marketeer op zijn visitekaartje te zetten

Wie durft er nog marketeer op zijn visitekaartje te zetten? Dinsdag 24 september jl. was ik op uitnodiging van STEM aanwezig bij het uitspreken van de marketingtroonrede 2019 in de Jaarbeurs te Utrecht. De inleiding die Rob Beltman gebruikte, “Wie durft er nog marketeer op zijn kaartje te zetten?”, schudde de boel direct lekker op. […]

Marketing en sales kunnen niet meer zonder elkaar

Digitale marketing: Marketing en sales kunnen niet meer zonder elkaar Bedrijven worstelen met de digitale transformatie. Dat onlinemarketing, inbound strategieën etc. niet meer weg te denken zijn, weten veel bedrijven in de industrie inmiddels wel. Maar hoe zij hiermee succesvol kunnen worden is nog vaak een zoektocht. Tijdens de masterclass digital marketing van STEM Associates […]

Ik sta voor eerlijke marketingcommunicatie

Eerlijke marketingcommunicatie Bereik meer met je huidige marketingbudget. Ondernemers zijn zich bewust dat online marketing een belangrijke rol speelt om klanten te bereiken. Onderschat naast de middelen die je kiest ook het belang van het verhaal dat jij gaat communiceren niet. Waarmee help jij je klant, wat los jij voor ze op en waarom is […]

Kom gemakkelijker bij nieuwe klanten aan tafel

Kom gemakkelijker bij nieuwe klanten aan tafel  Als ik maar eenmaal met mijn klanten aan tafel zit dan komt het wel goed. Maar ehh… hoe kom ik met hen aan tafel? Het vinden en behouden van klanten is een continue uitdaging voor ieder technisch MKB-bedrijf dat wil groeien. Je bedrijf ontwikkelen door online en offline […]

Marketing in technische B2B bedrijven

Marketing wel of niet door niet technici? De rol van marketing in technisch B2B bedrijven staat regelmatig ter discussie. Industriële omzet stijgt opnieuw met 3,0% Bedrijven zien het tekort aan personeel als één van de grootste belemmeringen”. (Quote Link magazine 2018) Er worden opmerkelijke verschuivingen en trends in de marketingaanpak binnen technische B2B bedrijven gesignaleerd. […]

Ondernemers stellen doelen

Ondernemers stellen doelen De meeste ondernemers doen dat. Doelen op organisatieniveau. We weten vaak goed wat we willen verdienen. Over hoe men deze doelen precies gaat behalen wordt nog wel eens minder structureel nagedacht. Heb jij een concrete invulling van HOE jij je doelen gaat bereiken.  Een marketingcommunicatieplan helpt je verder ‘Ik heb een website […]

Mijn nieuwe website is klaar…

Als mijn nieuwe website klaar is komen de klanten vanzelf. Jammer maar zo eenvoudig werkt het niet. Marketingcommunicatie wordt steeds meer specialistisch. Wil je écht online zichtbaar worden? Dan is alleen het inzetten van een tool als een social mediakanaal of een nieuwe website niet voldoende. Maar met de juiste motivatie, een duidelijk communicatieplan en […]

Je blogs zijn wel wat eenvoudig:(

Tja het zal je maar gebeuren, zo ’n uitspraak. Gewoon tijdens een netwerkgesprek zei een websitebouwer ‘je blogs zijn wel wat eenvoudig’. Hij gebruikte zelf zoveel technisch vakjargon dat zelfs ik afhaakte. Dat terwijl ik toch vele websites, social media en automatiseringsprocessen op het gebied van sales en marketing heb mogen begeleiden. ‘Bedankt voor het […]

Ik heb geen tijd… als je alles zelf blijft doen ga je niet groeien

Ik heb geen tijd…  Organisatie op rolletjes of vooral druk, druk, druk… Ondanks dat het jaren geleden heel normaal en vooral interessant was als je als ondernemer vooral druk was, is dat inmiddels verleden tijd. Tijd voor ieder onderdeel van je bedrijf is namelijk vooral een kwestie van goede planning, juiste prioriteringen en stoppen met […]

Kennis delen, jouw website als magneet voor je klant

Kennis delen met een website tekst die relevant en informatief is voor je (potentiele) klant. De macht van de klant is veranderd. De traditionele reclame zijn klanten meer dan zat. Hoe bereiken we onze klanten dan wél? Content marketing met waardevolle teksten voor jouw klant. Ga kennis delen. Jouw dagelijkse praktijk Hoe eerder je begint met het […]

Marketing en de hectiek van de dag

Herken je dat… in het begin van het jaar had je zoveel marketingplannen. Zoveel leuke ideeën voor een compleet nieuw plan, je social media, die nieuwsbrief of om de optimalisatie van je website eens écht aan te pakken. Het uitvoeren van marketingplannen vraagt continue aandacht en is nog vaak ondergeschikt aan de hectiek van de […]

MKB ondernemer, hoe presteert jouw website?

Kijk jij weleens op jouw bedrijfswebsite, zo ja, doe je dit dan op je desktop, tablet of mobiele telefoon? Google je jouw bedrijfsnaam nog weleens? Zomaar een paar vragen die bij mij opkomen als ik een MKB ondernemer in B2B branches spreek, of het nu gaat om algemene B2B branches of een MKB ondernemer in […]