Kennis delen, jouw website als magneet voor je klant
Kennis delen met een website tekst die relevant en informatief is voor je (potentiele) klant. De macht van de klant is veranderd. De traditionele reclame zijn klanten meer dan zat. Hoe bereiken we onze klanten dan wél? Content marketing met waardevolle teksten voor jouw klant. Ga kennis delen.
Jouw dagelijkse praktijk
Hoe eerder je begint met het vullen van je website (en social media) hoe gemakkelijker het is om je te onderscheiden. Immers steeds meer ondernemers worden zich bewust van de kracht van goede content, ofwel pakkende teksten en beelden die klanten als een magneet naar je bedrijf moeten trekken. Regelmatig hoor ik ondernemers nog zeggen dat ze écht niet alles op internet gaan plaatsen. Als reden hiervoor noemen ze:
- Angst voor concurrentie,
- Daar hebben we geen tijd voor,
- Wat moet ik dan vertellen,
- Waar moet een goede website tekst dan aan voldoen?
Mijn concurrent leest mee
Dat is een positief signaal. Hij ziet jou dus als een minimaal gelijkwaardige in zijn branche en daarom volgt hij je graag of is hij nieuwsgierig naar wat je doet. Zie dit als een compliment. Onthoud dat er altijd een uniek onderscheid is waarom een klant bij jouw bedrijf koopt en niet bij je concurrent. Vraag het je klant. Als jij je kennis niet deelt denkt de klant dat je de kennis niet hebt.
Daar hebben we geen tijd voor…
Tijd is een keuze. ‘Geen tijd’ is een veelgehoord argument, bijvoorbeeld omdat je je geremd voelt of je nauwelijks meer bewust van de nieuwswaarde die er is, angst voor concurrentie of onvoldoende kennis van website CMS (content managementsysteem) of andere online-systemen.
Wat moet ik dan vertellen?
Denk eens goed na, wat vinden jouw klanten belangrijk? Waarom kopen ze bij je? Wat zijn hun uitdagingen en waarmee kan jij ze helpen zodat ze niet meer wakker hoeven te liggen? Spreek ze aan in de taal die zij spreken, hun vakjargon dus.
Waar moet mijn tekst dan aan voldoen?
Vertel objectief en schroom niet om jouw unieke kennis in je vakgebied te delen. Gebruik specifieke vaktermen die jouw relaties begrijpen. Houd het kort en krachtig, gebruik als aanvulling de wervende kracht van (bewegend) beeld en lever kwaliteit. Neem stelling in en deel jouw visie. Hoe beter je jouw klant in beeld hebt hoe gerichter dat je hem kunt aanspreken.
Stop met uitstellen, ga het gewoon doen
Maak een goed plan van aanpak en ga daar consequent mee om. Stel een werkgroep samen en/of vraag collega’s om hun kennis te delen. Niemand is perfect. Bedenk, een minder perfecte tekst is altijd beter dan uitstellen en nietsdoen. Wil je geen tijd vrij maken? Zoek dan een tekstschrijver die jouw kennis en kunde goed kan verwoorden. Als je alles zelf blijft doen ga je niet groeien.
Deel je kennis zodat je klant weet dat hij bij jou moet zijn
Leer je klant zo goed mogelijk kennen. Zodat je kunt zorgen voor relevante teksten, houd je website in beweging, maak een jaarplanning en leef die na. Klanten zoeken meer en meer hun informatie op het moment dat hen het beste schikt. Zorg dat je gevonden wordt nu klanten meer en meer op internet informatie zoeken.
Jopie Bijl
Echt Jopie, commercie goed geregeld
tel.nr.:06-23229140
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!