Implementeren van je marketingcommunicatieplan
En dan begint het. Het implementeren van je marketingcommunicatieplan. Dat hoeft geen ‘rocket sience’ te zijn. Veel sociale media platformen wijzen je vaak stap voor stap de weg. Voor sommige gebruikers is dat voldoende maar het is ook helemaal niet vreemd als je hierbij wat extra hulp kan gebruiken. Vaak bespaar je veel tijd als je een professional mee laat kijken zodat je niet zelf het wiel hoeft uit te vinden. Daarnaast kan het nodig zijn om ook andere (complexe) systemen in te richten. Bijvoorbeeld om je relatiebeheer (CRM) goed te organiseren of om je marketingautomation doelbewust in te richten. Je hebt je keuze bepaald. De inrichting van je marketingmiddelen is een maatwerk klus waarbij het beoogde effect voorop staat.
Stap voor stap
Voor het implementeren van je tools maken we een duidelijke en realistische planning, zodat het duidelijk is wanneer taken afgerond zijn. Duidelijk stap voor stap aan de slag met je communicatiedoelen;
- Welke tools je gaat gebruiken
- In welke volgorde je gaat inrichten
- Wat je van elkaar mag verwachten.
Doelgericht aan de slag voor het beoogde resultaat. Focus op je planning en je zult zien dat alle plannen als een logische puzzel in elkaar vallen.
Alles wat je aandacht geeft…
Met een duidelijke omschrijving van alle werkzaamheden ga je zelf, met een team of een expert ervoor zorgen dat je marketingmiddelen zo gemakkelijk mogelijk worden ingericht om ervoor te zorgen dat:
- Jouw online marketing efficiënt gaan werken
- Dat er realistische afspraken worden gemaakt voor de uitvoering
- Je gemakkelijk resultaten kunt uitlezen
- Je bedrijf helder en eenduidig zichtbaar wordt.
- Je naam- en merkbekendheid groeit.
Doelen behalen
Een goede voorbereidingstijd is het halve werk. Optimale processen en duidelijke protocollen zorgen ervoor dat marketingcommunicatie consequent zal worden ingezet. Je weet op welke indicatoren je kunt sturen. Zodat je grip houdt op de doelen om jouw bedrijf te laten groeien.
Wil je kennismaken? Maak een vrijblijvende afspraak.
En we schijnen een helder licht op jouw marketing.
Verkoopkansen vegroten
Bedrijven hebben hun mogelijkheden in de markt vaak helder in kaart. Dan is het zonde als je potentieel niet ten volle wordt benut en verkoopkansen blijven liggen. Om dat te realiseren hanteren we 4 belangrijke onderdelen in jouw verkoopmachine;
Regelmatig ontvangen we van technische bedrijven aanvragen omdat ze het lastig vinden te kiezen in de snelle ontwikkelingen van (online) verkoopmiddelen. Zo zien we dat sales- en marketingafdelingen soms nog onvoldoende op elkaar afgestemd zijn of dat relatiebeheer nog beter kan. Door kansen te pakken en (online) signalen vroegtijdig te signaleren ben je in staat om klanten te helpen in hun aankoopproces.