Industrie
Als je geen klant wilt missen
Als je geen klant wilt missen
Industriële bedrijven hebben behoefte aan marketingcommunicatie. Succesvol worden in online marketing vraagt een professionele aanpak. Als bedrijf kun je niet meer ontbreken in de online zichtbaarheid. Marketing en sales kunnen immers niet meer zonder elkaar.
Want klanten willen zich herkennen en snel duidelijk hebben wat je bedrijf voor hen kan betekenen. Soms is het niet direct je dienst of je product dat het verschil maakt maar juist de manier waarop jij met jouw onderneming je klanten bediend. Of is het interessant om serviceproducten waarmee jouw bedrijf onderscheidend is in de markt te zetten. Kortom wat los jij op voor jouw klant. Dat is vaak precies datgene waarom klanten echt bij je kopen. Je meerwaarde, daar gaat het om.
Meerwaarde van jouw bedrijf
Weet jij precies wat de meerwaarde is van jouw technisch bedrijf? Waar zijn je klanten naar op zoek? Wat lever jij aan oplossingen zodat je klant meer kan verkopen? Waarmee ben je onderscheidend? Wie is jouw specifieke doelgroep en waar vind je die? In technische branches is daarnaast segmentatie uitermate van belang. Een open blik en kennis van technische branches en de boodschap die daarbij past is dan van belang.
Stappen zetten met
Een duidelijk plan
Een duidelijk plan
In heldere stappen maken we samen een plan van aanpak. Precies op maat. Bij specifieke technische bedrijven past immers geen standaardoplossing. Maatwerk leveren met duidelijk onderbouwde keuzes. Samen zetten we je markt en je klant centraal. Dat doen we o.a. door de volgende stappen;
Wat is je uitgangspunt
Doelgroep segmentatie en behoeftebepaling
Bepalen van de tactische of strategische optie ‘s
Positionering passend bij jouw dienst en/of product
Marketingmiddelen bepalen
En dan de uitvoering
Je weet nu precies waar je naar toe wilt. Na de goedkeuring van het plan en je budgetten kan je van start. Een consequente implementatie en acties efficiënt inzetten vraagt het nodige draagvlak en discipline. Waar nodig help ik je graag verder met;
Implementatie
Training
Monitoren en evalueren
Samen zorgen we voor een duidelijke aanpak en krachtige communicatie naar alle afdelingen van technici, adviseurs, productmanagers tot logistiek. Voor het implementeren van marketing en weloverwogen (digitale) processen blijft de combinatie van enthousiaste mensen en de juiste digitale middelen de sleutel tot succes.
Een marketingcommunicatieplan
Marketingcommunicatie kan dan ook belangrijke rol spelen bij de groei van je bedrijf. Maar kent ook vele specialisaties. Word jij overspoeld met mogelijkheden of vind je het moeilijk te formuleren waarmee jij het verschil maakt? Marketingcommunicatie met passende (rich) content en automation zorgen voor een duidelijke marktpositie waarmee je klanten aantrekt die passen bij jouw bedrijf.
Ben je klaar voor groei en wil je een professionele start of door ontwikkelen met jouw marketingcommunicatie?
Verkoopkansen vegroten
Bedrijven hebben hun mogelijkheden in de markt vaak helder in kaart. Dan is het zonde als je potentieel niet ten volle wordt benut en verkoopkansen blijven liggen. Om dat te realiseren hanteren we 4 belangrijke onderdelen in jouw verkoopmachine;
Regelmatig ontvangen we van technische bedrijven aanvragen omdat ze het lastig vinden te kiezen in de snelle ontwikkelingen van (online) verkoopmiddelen. Zo zien we dat sales- en marketingafdelingen soms nog onvoldoende op elkaar afgestemd zijn of dat relatiebeheer nog beter kan. Door kansen te pakken en (online) signalen vroegtijdig te signaleren ben je in staat om klanten te helpen in hun aankoopproces.