nieuwe website; marketingcommunicatie

Mijn nieuwe website is klaar…

Als mijn nieuwe website klaar is komen de klanten vanzelf.

Jammer maar zo eenvoudig werkt het niet. Marketingcommunicatie wordt steeds meer specialistisch. Wil je écht online zichtbaar worden? Dan is alleen het inzetten van een tool als een social mediakanaal of een nieuwe website niet voldoende. Maar met de juiste motivatie, een duidelijk communicatieplan en een consequente inzet hiervan, kan ieder bedrijf in relatief korte tijd mooie online resultaten bereiken. Denk maar eens aan het verhogen van je naamsbekendheid, een positie als kennispartner en tot slot het genereren van meer online afspraken of verkopen. Zorg ervoor dat jouw nieuwe website een succes wordt.

Niet iedere ondernemer is een marketeer

Je bent enorm goed in jouw vakgebied, maar niet iedere ondernemer is een marketeer. Je propositie bepalen – wie ben je en waarmee maak jij het verschil voor je klant, je doelgroep bepalen en de klant centraal stellen en de juiste middelen inzetten om hen te bereiken is niet altijd eenvoudig. Dat vraagt om een vakkundige aanpak. Kijk maar eens op je website. Spreek jij met je teksten je klant aan of vertel je je eigen verhaal? Denk je al serieus na over je marketingcommunicatie, stem je jouw beeld en teksten al af op de lezer of vertel je liever waar jij goed in bent?

Drie belangrijke stappen:

1. Propositie – Wie ben jij en hoe maak je het verschil voor je klant?

2. Online Media – Is je website en social media technisch in orde, responsive, juiste tekst en uitstraling?

3. Campagne – Aan de slag met een online planning die werkt.

Trends en ontwikkelingen

Online media veranderen snel. Zo kondigde Facebook afgelopen week bijvoorbeeld aan dat het met een nieuw algoritme, voor kleine bedrijven moeilijker wordt om zichtbaar te worden op Facebook. Eigenlijk doet Facebook niets anders dan hun dienstverlening beter afstemmen op hun doelgroep. Het leuke van Facebook is immers sociale contacten onderhouden en berichten lezen die voor jou als lezer van toepassing zijn. Daarnaast vraagt het bedrijven om serieuze berichten die van belang zijn voor de lezer.

Dat is ook het geval bij andere social media. Lezers willen steeds gerichter informatie lezen die er voor hen toe doet. Algemene en commerciële berichten zullen hierin het onderspit delven. Lezers willen 24/7 informatie vinden die er voor hen toe doet, op het moment dat dat het beste gelegen komt. Daar gaat het om. Een communicatiepartner die al deze trends en ontwikkelingen volgt en kan bijsturen waar nodig, is al lang geen luxe meer.

Marketingcommunicatie

Bedenk goed wie jij bent, waarmee je jouw klanten écht kan helpen, leer je (potentiële) klanten kennen zodat je weet wie ze zijn en wat oprecht hun interesse heeft. Pas als je bij hen een snaar raakt of wanneer jij een oplossing biedt voor zijn of haar vragen zal je interesse wekken en oprechte belangstelling genereren voor jouw dienst of product.

Zorg ervoor dat mensen binnen je doelgroep je gaan herkennen en dat je in de ‘top of mind’ komt van personen die je met jouw dienst of product kunt helpen. Na de oriëntatiefase komt immers de beslissingsfase. Hoe mooi is het dan als er als eerste aan jouw bedrijf gedacht wordt, op het moment dat mensen overgaan tot de aankoop?

Jopie Bijl

Echt Jopie – commercie goed geregeld

Tel. Nr. 06-22329140

www.echtjopie.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *